På bilden ovan sjunger projektkören under ledning av Sonja Smedjebacka, ackompanjerade av Inger Cederberg och Karl-Gustaf Sundman på seniordagen i Terjärv den 19 mars 2019.

***********************************

SENIORUTSKOTTET

• planerar seniorverksamheten tillsammans med verksamhetsledaren
  • deltar i praktiska arrangemang i mån av möjlighet
  • fungerar som en länk ut till seniorerna på fältet
  • ta gärna kontakt ifall du har frågor, idéer eller behöver någon att prata med!

Seniorutskottet 2023:

Roger Löfqvist (Pedersöre)

Britta Harald (Nykarleby)

Linnea Sundvik (Larsmo)

Anneli Grankull (Kronoby)

Seniordag

tisd. 9.4.2024 i Jakobstads församlingscenter

12.00 Lunch

13.00 Program Sture Nyholm, Matti Aspvik m.fl.

14.00 Kaffe

Ca 14.30 Veckomässa

Anmälan för maten senast onsd. 3.4 till KU:s kansli, tel. 045 234 8073, kansliet@kyrkansungdom.fi

Arr: Förb. Kyrkans Ungdom och Jakobstads sv. församling

Kom med på en härlig resa till Ösel och Dagö – här finns mycket att upptäcka och gott om historiska miljöer! Estlands största ö Ösel (Saaremaa) med sin välrestaurerade och vackra stad Kuressaare är bl.a. känd för sina fungerande väderkvarnar och stengärdsgårdar och har lyckats bevara sin unikhet tack vare sitt läge och isolering.

Det blir tid för kyrkobesök, bibelstudier och andakter, allt i den varma gemenskapens tecken.
Bibelstudiehållare: Lars-Henrik Höglund
Reseledare: Görel Ahlnäs