OBS! På grund av coronaepidemin och de tillhörande restriktionerna kommer helgen för unga vuxna inte att kunna genomföras i maj. Vi tar nya tag på hösten istället! Följ med KU:s kanaler för uppdateringar om evenemanget.

Kom med på en helg för unga vuxna vid Pörkenäs lägergård i Jakobstad 15–17.5!

Det kommer bli en toppenhelg med tid för gemenskap, avkoppling och inspirerande undervisning. Huvudtalare är Jonathan Silfverberg från Petrus församling i Helsingfors, och temat är Kingdom Come. Temat tar fasta på innebörden i att leva i Guds rike. Vi får tillsammans utforska betydelsen av att Guds rike är mitt ibland oss ”redan nu, men ännu inte”, och fundera över vad vi kan göra för att låta Guds rike breda ut sig.

Helgen för unga vuxna är ett samarbete mellan Kyrkans ungdom och Frontline Jeppis.