Det är igen dags för Kyrkans Ungdoms resa till Åre. Under resan spenderar vi fyra härliga dagar i backarna och får njuta av gott sällskap, fenomenalt kvällsprogram och givande andakter. Allt det här inramas av ett tryggt arrangemang. Reseledare för resan är Heidi & Niklas Storbacka, Kajsa & Micki Ahlskog m.fl.

Kom med och upplev Åre nästa år!

För alla som varit där är det lätt att förstå varför Åre kallas Nordens Alperna: Ingen annanstans har du tillgång till 41 liftar, 89
backar, en fullstor kabinbana och så bra och varierad utförsåkning att den passar perfekt oberoende av om du är tävlingsåkare eller nybörjare, åker snowboard eller skidor. Åre har något för alla! Dessutom är Åre en trevlig, mysig och trendig fjällby.

Förbundet Kyrkans Ungdom ordnar en förmånlig, trygg och minnesvärd resa till detta skidparadis. Vi lovar dig trivsamt boende, mycket mat och sympatiska ledare. Du som vill ta del av äventyret bör helst ha fyllt 14 år.

Resan sker under sportlovet, vecka 925.2-1.3.2024. Bussen startar från Karleby på söndag morgon. Den plockar upp resenärer på vägen mot Vasa, varifrån båten avgår till Umeå. Vi anländer slutligen till Åre på söndag kväll.

Fyra oförglömliga dagar tillbringar vi i Åre. Vi susar fram i backarna dagen lång och har gemensamt kvällsprogram i stugan på kvällarna. På fredag morgon inleds vår hemresa, och vi kommer hem sent på fredag 3.3.

I Åre bor vi på en lägergård, som är belägen endast 15-30 minuters väg från Åre centrum. Vi är huvudsakligen inkvarterade i 4-personers rum. På lägergården finns tillgång till bastu, torkrum, samlingsutrymme med mera. Bussen trafikerar naturligtvis varje dag till och från
liftarna.

Resans pris är 430€.
Är du medlem i KU får du 30 € rabatt.

I resepriset ingår bussresa, båtbiljetter, boende och mat under vistelsen i Åre (kraftigt morgonmål, mellanmålspaket till backen, middag och kvällste). I priset ingår inte maten under resorna till och från Åre, liftkort och reseförsäkring!

Det är obligatoriskt att ha en reseförsäkring som täcker eventuella olyckor i Sverige!

senast 4.2.2024. I anmälan ingår att du inom två veckor betalar en
anmälningsavgift på 80 € till
konto: Aktia IBAN: FI92 4055 9120 0009 78 BIC: HELSFIHH (Förbundet Kyrkans Ungdom).

Anmälningsavgiften ingår i resepriset och du betalar resten av resan senare i början av februari. I samband med betalningen av anmälningsavgiften är det viktigt att resenärens namn anges, så vi säkert vet vem som betalat.
Anmälningsavgiften betalas tillbaka endast vid sjukdomsfall.

I slutet av januari får du ett brev med närmare uppgifter om resan (exakta liftkortspriser, resetidtabell osv.). Resan planeras, arrangeras och genomförs av Förbundet Kyrkans Ungdom r.f. i samarbete med bussbolaget Ingsva.